Spawn

Jag kommer ihåg när Todd McFarlane började teckna i Spindelmannen. Ja, jag var en Spindelmannen-kille i yngre tonåren. Men när McFarlane började teckna tog jag detta till en annan nivå, jag började intressera mig för hur serierna var tecknade och inte bara karaktärernas fräcka superkrafter. 1996 så skapade Todd en egen karaktär, Spawn, ett helvetesyngel med stora samvetskval. Jag köpte denna enbart på grund av hans teckningar. Tidningarna i sig var väl ganska pretentiösa och humorlösa, men teckningarna höll mig kvar.

Varför babblar jag då om detta? Jo, jag hittade dessa tidningar på vinden för ett tag sedan och blev sådär nostalgiskt spattig. Tog med dem ner direkt och lade dem i bokhyllan bredvid sängen med ambitionen att läsa dem på nytt. Alla vet ju hur det går med sådant, så när jag häromdagen återfann dem orörda i hyllan beslutade jag mig för att om jag aldrig kommer läsa dem mer, kan jag lika gärna försöka göra mig av med dem. Sagt och gjort, nu ligger det en annons på serieforum.se. Får se om någon annan vill förvara dem istället.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Kommentera

