Svärd och sandaler

Eller nja, kanske mer svärd och grova kängor. Skitsamma, anledningen till att jag skriver är att det har under den gångna veckan ramlat ner en hel del kul Blu-Rays i brevlådan:

Centurion, Conan the Barbarian och sist men inte minst Game of Thrones. Mycket hög andel svärd, muskler och nakna kvinnor alltså. Störst förväntningar har jag naturligtvis haft på Game of Thrones, denna påkostade HBO-serie som hyllats av allt och alla. Tyvärr så har dom förväntningarna grusats lite nu när jag sett dom två första avsnitten. För att vara uppriktig så är det för mycket nuppa och för lite våld. Det är bröst hit och doggystyle dit. Men bara en halshuggning så här långt, alldeles för lite. Självklart så föredrar jag nakna kvinnor framför våld i verkliga livet men i sådana här fantasyserier så vill man ju ha med lite blodiga konfrontationer också. Nu är förvisso minst ett samlag drivande för storyn men ändå så är mitt bestående intryck efter två avsnitt: bröst och knulla bakifrån. Förhoppningsvis så kommer detta ordna upp sig i dom kommande 8 avsnitten. Och om det inte gör det så får jag väl se på Conan the Barbarian en extra gång.

2 svar till “Svärd och sandaler

  1. Det låter ju lite sådär… är det doggystyle och bröst det man vill se så väljer man ju en annan typ av mjukvara kan man ju tycka. Men du får väl göra som du själv nämner; neutralisera det med extra mycket ultravåld i form av Conan.

  2. Ping: Snart smäller det | Flyg, Audio & Vision ...SLICE

Kommentera

