Game of Thrones

Så! Då har man tittat klart på den första säsongen av den tokhyllade serien Game of Thrones. Och den är bra.Fast det tog en halv säsong innan serien tog fart. Jag misströstade verkligen i början och tyckte att det enda som hände var att diverse karaktärer har sex bakifrån och konspirerar mot varandra. Men runt avsnitt 5 så hände någonting. Det blev lite mer action, karaktärerna började växa och sexet tonades ner. Och så här direkt efter att ha sett den tionde och sista delen så ser jag verkligen fram emot att se säsong 2. Game of Thrones är inte riktigt den serie jag hade väntat mig men den är otroligt välgjord och det är bra skådespeleri överlag. Tyvärr lite för mycket snack och för lite verkstad som sagt men helt klart en bra serie.

Måste även nämna ett par ord om Blu-Ray utgåvan. Jag köpte serien från CDON och fick därför den nordiska utgåvan som är betydligt fattigare förpackningsmässigt än dess motsvarighet i USA och UK.  Dock så är innehållet samma vad jag förstår. Och tekniskt så är innehållet helt fantastiskt. Bilden är verkligen snorbra och ljudet inte mycket sämre. Extramaterialet är även det omfattande men inget jag tittat igenom ännu.

Allt som allt en bra serie (som lovat gott inför säsong 2) i en utmärkt utgåva. Betyg: 7/10.

Kommentera

