Unser Aventinus

Solen skiner och termometern närmar sig 20 grader. Jag klipper klart träden på framsidan och känner mig riktigt duktig. Då kan man unna sig en Unser Aventinus, veteölet från mästarna Schnieder Weisse i Bayern. Fast ärligt talat så är den inte mer än God på FornMon-skalan då den var lite för brutal för min smak. Men står det en för mig ny veteöl på Systembolagets hylla så måste man ju testa.

Vill också utbringa en skål för vår Looftlighter som idag tänt sin sista grill. Den bara dog, ville helt enkelt inte vara med och grilla längre. Rest In Peace Looftlighter. Tack för dom år vi hade ihop.

2 svar till “Unser Aventinus

  1. Hej, hör av dig till oss på kontoret så får du en ny Looftlighter! 08 20 00 95
    Vänliga hälsningar

    Richard Looft

    • Säger du det? Kanon!

      Edit: Så nu har jag pratat med kontoret och det skulle tydligen inte vara några problem att få en ny. Tummen upp! 🙂

Kommentera

