Playstation 4

Då har ryktena börjat florera kring Sony nästa konsol. Då de var hopplöst sena med PS3-lanseringen, har de flertalet gånger uttalat att de inför nästa generation skall vara ute i bättre tid, och då helst först. Det verkar ju faktiskt som om de nu är ute i väl så god tid om det nu ligger någon sanning i Kotakus artikel, där man hävdar lansering redan till julen 2013.

Tydligen så skall man inför den nya generationen också införa system som gör det jobbigare för konsumenten. Bland annat så skall man införa ett skydd som omöjliggör begagnathandeln genom att spelen knyts till ditt användarkonto och att man måste vara online för att få spela. Stämmer inte inloggningsuppgifterna skall spelet hamna i ”trial-mode” och man tvingas att lösa ut det fullständiga spelet mot en avgift om man skulle vara intresserad av det. Man kommer heller inte se till att PS3-spel skall fungera på den nya konsolen.

Luktar lite surt kan tyckas, men jag har å andra sidan bara köpt ett begagnat spel; det var till barnen och det spelas ytterst sällan.

Som sagt: Detta är endast rykten än så länge, men en ny konsol redan julen 2013 tycker åtminstone jag låter som önsketänkande, med tanke på hur lång lanseringen av PS3 var innan man såg konsolerna på hyllan.

 

Playstation 4

Playstation 4

3 svar till “Playstation 4

  1. Jag tror på att Playstation 4 kommer när det står en i mitt vardagsrum. Och det där med beggade spel skiter jag också i då jag bara köpt nya spel dom senaste 10 åren eller så.

    • Features i all ära, men för min del är det release-datumet som är det mest intressanta. Och det kanske mest intressanta; flyger X-box 720 under radarn än så länge?? Jag tror ju inte att de ligger på latsidan direkt, och de borde ju rent teoretiskt sett ha runt 1 års försprång?! Jag tror det blir trångt i hyllorna inför nästa konsolgenerations lanseringar. Och jag tror snarare på julen 2014.

      • Räknas Wii U som nästa generation? För den skall väl släppas ganska så snart och är då först av alla.

Kommentera

