Ytterligare hörlurstankar

Igår så pajade Totenfressers ändå mycket fint utförda lagning av mina AKG-hörlurar. Jävla plastaskit! Så nu blir det till att lägga DAC-planerna åt sidan och börja tänka i hörlursbanor igen, hörlurar är ju ändå mitt primära sätt att lyssna på musik nuförtiden. Den här gången blir det inga AKG i alla fall, den saken är säker, trots att jag uppskattar ljudet i dom AKG-lurar jag har. Nu när jag tänker på det så känns det som om jag badar i hörlurar här hemma. En liten snabb räkning i skallen leder fram till följande lurar i hushållet:

  • Sennheiser HD-600
  • Sennheiser HD-570
  • Koss Porta Pro
  • AKG K540 (dom som är trasiga)
  • AKG 414P
  • 2st Sennheiser headset av okänd modell

En hyfsat lång lista och då är jag dessutom ganska säker på att jag glömt ett par eller två. Så behöver jag verkligen ett par hörlurar till? Ja! Jag behöver ett par Beyerdynamic DT990:

Fett med nice!

Dom beskrivs med ord som ”loudness”, ”varma”, ”fylliga” och ”dynamiska” vilket låter helt rätt för mig som lyssnar på musik som inte tjänar på en helt hifi-korrekt och neutral återgivning. Dessutom så verkar det som om man kan få dom för ca 2500kr på t.ex. Thomann.de, dvs en tusenlapp billigare än egentligen alla svenska återförsäljare. Så nu återstår bara det lilla problemet med finansieringen…

2 svar till “Ytterligare hörlurstankar

  1. De ser jäklig sweet ut faktiskt! Tycker att du skall investera i dessa snarast. Finansiering av roliga saker är ju bara en fråga om att prioritera fel i ca 10 minuter. Det klarar du!

    • Har skickat ett mail till Lefflers Hifi där jag köpte lurarna, får se vad dom säger om AKG-lurarnas tvivelaktiva kvalité. Upptäckte nämligen igår att dom spruckit på ytterligare ett ställe så antingen så är det fel på plasten eller så är mitt huvud för stort för dessa hörlurar. Dom pallar inte trycket helt enkelt. 🙂

Kommentera

