Hockey och öl

Igår så var det ishockey på TV och då passade det utmärkt att klämma den ölflaska som blivit över efter helgen. För matchen stod Sverige och Danmark och för ölen stod Nils Oscar Hop Yard IPA. Hur gick det då?

Jo, Sverige var helt överlägsna och spelade propagandahockey under halva matchen. Sedan så tyckte dom tydligen att det inte var roligt längre och bjöd in Danmark i matchen med lojt agerande på isen och svagt målvaktsspel. Jag kan förstå att det kan vara svårt att vara motiverad i en hel match med så dåligt motstånd men man borde verkligen kunna täppa till bättre och inte tappa en 6-1 ledning till 6-4. Dessutom så är jag lite orolig över kommande slutspel då dom två målvakterna i Tre Kronor inte visat upp något bländande spel direkt. Henrik Lundqvist får helt enkelt snabbklona sig själv för Tre Kronor behöver verkligen en målvakt av hans kaliber.

Ölen var…helt ok. Ganska trevlig humlesmak men för mjäkig för min gom. Dessutom så smakade det lite för mycket av alkohol. Så mina relativt höga förväntningar infriades inte och nästa gång jag ska lägga drygt 25kr på en rejäl IPA så får det nog bli Sierra Nevada Torpedo eller något sådant istället. Nils Oscar Hop Yard får betyget God.

Kommentera

