Döda som rör på sig

Antagligen sist av alla så började jag igår att titta på första säsongen av den hypade serien The Walking Dead. Två avsnitt hann jag med och mitt intryck hittills av serien är att den är helt ok. Dock så kan jag inte riktigt hålla med några av mina arbetskamrater som håller det första avsnittet som något av det bästa som någonsin visats i TV. Jag stör min alldeles för mycket på det lite ojämna skådespeleriet och  jag tycker också att det saknas en känsla av riktig rädsla för dessa Walkers som dom kallas. Jag får även en känsla av att kommande avsnitt kommer innehålla många frustrerande situationer där dumma människor sätter sig i livsfarliga situationer. Ja ja, det är väl bara att fortsätta att titta och se hur denna zombieserie slutar.

2 svar till “Döda som rör på sig

  1. Kanonserie! Jag håller med dina vänner, de första avsnittet var bland det bästa jag sett i serieväg, men då är jag iofs ett stort fan av allt som har med zombier att göra.

    • Tycker fortfarande att första avsnittet är lite överskattat men jag börjar gilla själva serien mer och mer efter att ha sett ett par avsnitt till. Får nog bli att köpa säsong 2 när den kommer.

Kommentera

