Lite svalka i sommarvärmen

Vete-öl är en av mina stora favoriter när det kommer till dricka som ska drickas när det är varmt ute. Idag var det lite Mein Grünes Tap 4 från Schneider Weisse som fick agera törstsläckare i värmen. Och den smakade gott. Lite syrlig och fruktig sådär men kanske något för alkoholstark. Inte lika god som min vete-referens Franziskaner Hefe-Weissbier men helt klart värd betyget God. Men det är klart, det är svårt att tävla mot dom nostalgiska känslor som Franziskaners smak av skumbanan framkallar hos mig. Det var nämligen det som dracks mest under dom resor till Tyskland som min far och jag åkte på runt millennieskiftet. Skål på er i värmen!

The Almighty Power Droid gillar Tap 4 och säger: ”Gonk”

2 svar till “Lite svalka i sommarvärmen

  1. Jag har aldrig någonsin smakat en veteöl som jag tyckt var god. Det känns tjockt och sött fast beskt och knepigt och usch.

    Jag är mer nyfiken på vad det är för R2D2miniatyrgrej som står framför flaskan?

    • Veteöl som är så smaskens,speciellt på sommaren. Har du testat något ”lättare” veteöl som t.ex. Hoegaarden?

      R2D2miniatyrgrejen är en vintage Power Droid-leksak från Star Wars. Vet inte hur väl du känner till A New Hope men Power Droid är roboten som går omkring i Jawornas Sandcrawler och låter: ”Gonk-gonk”.

Kommentera

