Lite nytt att mata CD-spelaren med

Under dom senaste dagarna så har jag ökat på skivsamlingen lite:

Dom tre övre skivorna inköptes på Media Markt i söndags. Dom hade tydligen haft utförsäljning på skivor av hårdare karaktär men tyvärr så kom jag alldeles för sent och fick nöja mig med lite ”smulor” á 29kr/st:

StyggelseHeir today God Tomorrow. Göteborgsk Black Metal. Kompetent, svängigt och med mycket attityd. Och ganska så primitivt i positiv bemärkelse.

Within Y Silence Conquers. Melodisk dödsmetall, från Göteborg så klart. Ingen favoritgenre direkt utan köpte mest skivan på grund av att en gammal kompis lirar gitarr i bandet.

Born///Evolve///Progress vol3. Del tre i en serie samlingsskivor fullproppade med diverse rolig Synth-musik. Helt klart bäst i serien hittills.

Så, det var dom tre första. Sedan så kom det igår ett paket från det polska skivbolaget Agonia Records som innehöll dom tre undre skivorna (logiskt nog):

The Konsortiums/t: Avantgarde Black Metal från vårt grannland i väst. Här framfört med ganska mycket Rock n Roll i grunden. Tydligen ska dom vara lite hemliga också, lite som vårt eget Ghost. Förvisso så kan jag tycka att hela grejen med att vara en ”hemlig” grupp är ganska så fånig men här så talar musiken sitt tydliga språk och jag skiter i vilket.

Infernal WarTerrorfront & Redesekration: Som man kanske kan gissa sig till så bjuder Infernal War på infernaliskt satansmangel i den allmänt forta Black Metal-skolan. Det rensas tamejfan näst intill hela tiden och  jag diggar varje minut av det. Kraften och ursinnet kombinerat med den musikaliskt höga kompetensen får mig att kapitulera fullständigt. Rekommenderas.

5 svar till “Lite nytt att mata CD-spelaren med

    • Ja jag är mycket nöjd. Within Y var dessutom mycket bättre än vad jag trodde att den skulle vara.

  1. Konsortium är bra. Hemligheten är det väl sådär med, det är ju Teloch och sen mer än halva KVELERTAK som står bakom, men det är väl skit samma.
    Det svänger ju. Det är det viktiga!

Kommentera

