Finfina filmfynd

Då har man varit i köptagen igen och beställt hem lite trevlig film på blåstråle:

Shrek 1-4: Är stort fan av datoranimerad film och dom två första filmerna om Shrek är två av mina stora favoriter. Tyvärr så var trean inte så mycket att ha men det ska bli kul att titta på fyran som jag hört mycket gott om.

Dawn of the dead: Ytterligare en favorit och något så ovanligt som en bra remake. Synd att Zach Snyders filmer efter denna har varit lite upp och ner.

Hesher: Inget jag sett men en arbetskamrat har hypat filmen ganska rejält och den verkar vara ganska så Metal så den ska nog slinka ner utan större problem. Joseph Gordon-Levitt och Natalie Portman brukar ju dessutom alltid göra bra ifrån sig.

Memento: Tidig Christopher Nolan-film som jag inte sett på väldigt länge. Ska bli kul att se om den är lika ”mindbending” som jag tyckte att den var när den kom.

Och det bästa med det hela är att jag gav 375 spänn för alla 7 filmer vilket ger ett pris per styck på dryga 50kr. Helt ok tycker plånboken och jag.

Kommentera

