Electronic Summer 2012

Tänkte bara dela med mig av lite intryck från den gångna helgens lilla exkursion till staden Göteborg. Där utspelande sig en festival vid namn Electronic Summer 2012 och det bjöds på musik av, ja, elektronisk karaktär. Och det märktes att det var ett bra tag sedan jag verkligen lyssnade på sådan musik. Den rätta ”musiklyssningsstämningen” ville aldrig riktigt infinna sig och för mig så var det väl egentligen bara ett band som fick pulsen att börja slå och fötterna att röra på sig. Och det var Örebros EBM-stoltheter Spetsnaz, som levererade ett set som gärna hade fått vara ett par-tre låtar längre. Sedan så var resten jag såg (Universal Poplab, Mesh, Page m.m) mest ok men inte mer, tyvärr. Och lite ledsen blev jag över att jag missade tyska Melotron vars spelning på klassiska SAMA är en av dom bättre jag sett i denna genre.

Så då var det tur att lördagen bjöd på toppenväder och en jättepromenad genom Göteborgs gator, komplett med besök i ett par Hifi-affärer och öl-depåstopp med jämna mellanrum. Och faktiskt så lyckades vi klämma in lite kultur i allt detta när vi hamnade vid Carolus Rex, en av tretton bastioner som byggdes under 1600-talet. Men annars var det som sagt ölet och Hifin som dominerade och bäst i test under denna resa blev Oceanbryggeriets India Pale Ale, som i och för sig serverades inne på festivalområdet men som vinner detta ändå, samt Audio Physics Cardeas-högtalare som vi hittade till det rabatterade priset 69000kr. Hade det inte varit så knöligt att ta dom med sig så hade jag köpt dom direkt.

Här följer lite bilder tagna med sunkig mobilkamera:

Ett svar till “Electronic Summer 2012

  1. Ping: Electronic Summer 2013 | Flyg, Audio & Vision ...SLICE

Kommentera

