100 omgångar World of Tanks

Min arbetskompis och jag har skaffat oss en ny syssla att sysselsätta oss med på lunchrasterna. Nu är det inga promenader i vårsolen som gäller. Inte heller något skitsnack över en kopp kaffe. Nej nu är det virtuella strider med stridsvagnar som gäller i free-to-play-online-skjutaren World of Tanks. Hundra matcher kom jag upp i idag och det går väl sådär får man väl säga. För på 100 matcher så har jag varit med i det segrande laget 37 gånger, förlorat 60 och haft turen att överhuvudtaget överleva omgången 29 gånger. 47 fiender har jag förstört och jag sätter knappt varannat skott (45%). Men ändå är det riktigt kul. Det roliga är ju som bekant inte att vinna utan att delta.

Och ännu roligare ska det tydligen bli om man använder sin surt förvärvade real-life-lön och köper diverse virtuella prylar för. Men där är jag lite mer tveksam för hittills så har det gått utmärkt att lira utan sådana dumma påfund. Dessutom så har jag ännu inte sett röken av den dåliga stämning som tydligen skall råda i det så kallade communityt i World of Tanks. Så om någon där ute söker efter ett trevligt sätt att spendera sina frukost- och lunchraster på så kan jag varmt rekommendera World of Tanks (som även går bra att spela i hemmets lugna vrå).

Ich bin das Tiger!

Ich bin das Tiger!

Kommentera

