Nytillskott i hangaren

Jag har länge hävdat att jag aldrig kommer att ha en helikopter som kräver dubbla ackar. Dels för att man får halva flygtiden mot vad man laddar och dels för att ackar är dyrt, men också för att krashkostnaden är betydligt mycket högre. Jag har dessutom varit välsignad med två välfungerande maskiner under en lägre period vilket dessutom gjort att jag inte tittat mig så mycket omkring efter något annat. Jag har ju inte varit missnöjd direkt om man säger så.

Men helt plötsligt så fanns den på begagnatmarknaden, en Thunder Tiger Raptor E720, en modell som jag ändå tittat på från och till och tilltalats av dels rent estetiskt men kanske främst för de tekniska lösningarna på maskinen. Priset var dessutom löjligt bra sett mot vad en ny kostar och med tanke på att jag hade en del grejer liggandes hemma i väntan på att få användas så var det inte mycket att tveka på faktiskt.

Maiden avklarades med viss dramatik igår, men allt kom med hem igen i helt skick. Nu är det  tweaking av gyrot som står på schemat.

Numer har jag således en finmaskin, med finelektronik i som skall flygas fint med. Eventuellt kanske jag rent av provtävlar med denna maskin. 🙂

Ett svar till “Nytillskott i hangaren

Kommentera

