När man köper för mycket musik

Hittade en bild på Borknagars senaste platta Urd när jag idag kollade lite på vad jag hade för bilder som låg och skräpade på hårddisken. Och när jag fick se Borknagar-bilden så slog det mig att jag knappt har lyssnat på skivan. Ett öde som väldigt många skivor i min samling gått till mötes, för om jag skulle uppskatta så är det nog bara 30-40% av dom skivor jag köper som jag verkligen fastnar för och lyssnar på fler än 4-5 gånger. Helt galet och ett jädra slöseri med pengar egentligen. Jag köper helt enkelt för mycket och lyssnar för lite. MEN, och det måste understrykas, väldigt många av dom skivor jag köper får ett ”andra liv” när dom legat och gottat till sig i samlingen en stund.  Ta en skiva som Obscuras Omnivium t.ex. Den köpte jag när den släpptes 2011 men det är först nu jag verkligen har börjat lyssna och sätta mig in i hur skivan låter. Och det är sannerligen en fantastiskt bra progressiv dödsmetall-platta, något som jag dumt nog inte insåg för ett par år sedan. Så kanske, kanske kommer Urd att få en så kallad second coming vad det lider. Jag hoppas verkligen det för många tycker att skivan är bland det bästa gruppen har gjort.

På väg mot uppskattning?

På väg mot uppskattning?

2 svar till “När man köper för mycket musik

Kommentera

