Colossen har anlänt

Äntligen fick CDON tummen ur rumpan och skickade mitt exemplar av Colossus senaste skapelse Wake. Skivan som väl får anses vara bland det hetaste på den svenska Rock/Metal-himlen just nu. Toppbetyg i var och varannan tidskrift och hyllningar på varenda blogg på vårt nät. Och efter en snabb genomlyssning så får jag väl säga att jag antagligen kommer att hålla med när skivan har fått lite mer tid i mina lurar. Det är tungt, progressivt, varierat och snyggt. Och det utan att det blir för pretto vilken ju alltid är en risk när det gäller sådan här musik. Det enda jag kommer på som jag kan kritisera något är att sångaren gärna hade fått ha lite mer tyngd i rösten. Men då är jag verkligen inne med mikroskopet och rotar i klagolådan för Niklas Eriksson gör här en mycket bra insats bakom mikrofonen. Nej det här ska verkligen bli kul att lyssna vidare på och om jag får gissa så tror jag att 2013 kommer bli ett mycket bra år för Colossus.

Väger över 2 ton.

Väger över 2 ton.

4 svar till “Colossen har anlänt

Kommentera

