Sonus Faber Olympica

Hifimässornas hifimässa, High-End i München är i full gång och då passar italienska högtalartillverkaren Sonus Faber på att visa upp sin nya Olympica-serie. Som vanligt ser det inte alls dumt ut och nivån på hantverket lär väl vara lika hög som vanligt. Jag vet inte vad det är men jag blir alltid så sjukt sugen på att byta högtalare så fort jag ser ett par från Sonus Faber, dom gör verkligen högtalare som tilltalar både öra och öga. Inte för att det är något större fel på mina nuvarande B&W-högtalare men uppgraderingsdjävulen ligger ju som vanligt och lurar i vassen. Olympica-serien består till en början av en stativmodell och två golvare, dock är det inte satt något datum när dom ska släppas på marknaden.

Köp mig!

Köp mig!

Kommentera

