Bohuslän Pilsner

Då var det dags att snacka lite öl igen. Den här gången en bärs som är döpt efter landskapet som bryggeriet ligger i: Bohuslän Pilsner. Bryggt utav Grebbestad Bryggeri och finns att köpa i dom tre bolag som ligger närmast (Strömstad x 2 och Lysekil) eller så kan man beställa på Systembolagets hemsida. Fast egentligen så ser jag ingen direkt anledning att göra det för Bohuslän Pilsner är en produkt som jag upplever vara ganska så standard och smakar väl egentligen som vilken industrilager som helst. Så det går lika bra att plocka upp valfri lager som finns på närmsta Bolag istället och om jag ska vara helt ärlig så är detta ett öl som förtjänar en vanlig allmän tvåa i betyg. MEN, och detta måste understrykas, jag drack Bohuslän Pilsner på plats i Lysekil, vädret var underbart och humöret var på topp. Så jag är lite snäll och ger Bohuslän Pilsner en stark tvåa i betyg istället. Men diffar förutsättningarna något från detta så är det alltså en ”vanlig” 2:a som gäller.

Bohuslän

4 svar till “Bohuslän Pilsner

  1. Du får ju nästan starta en ny serie där du betygsätter platser och lokaler att dricka ölen i/på 🙂

Kommentera

