Ny bekantskap: Thyrfing

Fortfarande så har jag en ”semester” som går i husfixandets tecken så det blir inte mycket tid över till att sitta vid datorn. Men nu när jag hittat lite tid i en gömma så tänkte jag tipsa om en färsk skiva som jag verkligen gillar: ThyrfingDe Ödeslösa.

Taajrfinsch

Thyrfing är en grupp som jag känt till länge men aldrig fått tummen ur att lyssna på, så nu när deras senaste platta fått så bra kritik så köpte jag den på vinst och förlust. Och se på fanden, det blev en ganska så rejäl vinst. Antar att deras musik kan klassas som någon sorts Pagan/Viking/Black-Metal (eller vad nu genrepolisen valt att sortera dom under) och jag diggar det. Men det är klart, jag gillar dom flesta soppor som sångaren Jens Rydén stoppat sitt finger i. Nej, här blir det nog att söka sig bakåt i bandets diskografi och kanske rent utav köpa den där Valdr Galga som jag pillade på så ofta när jag var på Skivhugget (R.I.P) förr i tiden.

Kommentera

