Blandade ölrecensioner

Hemkommen från kungliga hufvudstaden Stockholm tänkte jag dela med mig av lite blandade betyg på öl som jag druckit senaste tiden. Tyvärr så hanns det inte med besök på någon utav Stockholms bättre pubar som Akkurat och Oliver Twist då fokus låg på mer familjevänliga aktiviteter som besök på Skansen och Fjärilshuset vid Hagaparken. Men förhoppningsvis så blir det fler resor till Stockholm i framtiden då det kan hinnas med lite mer seriöst öldrickande och kanske lite kul skivshoppande.

Eskilstuna Ölkultur Sommarale: Mycket trevlig och uppfriskande i sommarvärmen. Betyg: 4/5.

Epic Brewing CompanyArmageddon IPA: Grym ”bruks-IPA” som funkar i alla lägen. Betyg: 4/5.

Fuller, Smith & TurnerOrganic Honey Dew: God men något fattig smak. Betyg 2+/5.

Motala BrygghusSkepparpinans Double IPA: Hemsk på alla plan. Vaskades. Betyg: 0/5.

Motala BrygghusÖstergyllen Saaz & Cascade: Även denna åkte i vasken. Urk. Betyg: 0/5.

Millingstorps GårdsbryggeriRunöl Export: Nja, alldeles för blaskig. Betyg :1+/5.

Bonusrecension: Mansgris Export Klass III: Söt och klassiskt utformad men inte tillräckligt mycket humle- och malt-smak. Betyg: 2/5.

Högt och lågt bland betygen alltså. Motala Brygghus visar sig vara en riktig besvikelse och deras öl gör mig inte ett dugg intresserad av att utforska vidare bland deras sortiment. Dessutom så har dom det tveksamma nöjet att sätta bland dom fulaste etiketter jag sett på sina ölflaskor.

2 svar till “Blandade ölrecensioner

    • Håll dig borta! Det är mitt tips. Kollade runt lite på nätet efter jag smakat dom och tydligen så är jag inte ensam om att tycka att deras öl smakar skit. Gör om, gör rätt Motala Brygghus.

Kommentera

