Metro 2033 – The board game

Böckerna är ju bra!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.sfbok.se/asp/artikel.asp?VolumeID=122222

10 svar till “Metro 2033 – The board game

  1. Böckerna är ju bra. Som sagt. Har du läst även avknopparna ”Resan till ljuset” och ”Resan till mörkret”? Gillar konceptet med olika författare som skriver i samma ”universum”. Brädspelet ser lite torftigt ut i mina ögon. Är det kul att spela?

    • Efter vad jag läst om det så är det eventuellt lite snabbt avklarat om man inte är flera personer, med spelomgångar på 30min. Det behöver nödvändigtvis inte vara negativt för småbarnsföräldrar som mig och GM, men visst vill man gärna ligga runt 1-2 timmar egentligen. Men då jag inte har ett exemplar (ännu?) så vet jag inte om man spelar ”slut” på spelet efter ett par omgångar eftersom det är så få som verkar skriva om det utan kyrilliska alfabetet.

      Plöjer förresten igenom ‘Resan till ljuset’ precis nu, och än så länge så är den också riktigt bra! 🙂

      • Kollar man på Board Game Geek så verkar det inte vara någon höjdare. Det är inte många som har spelat det och dom som har gillar mest själva temat medan spelet i sig inte är så jättebra.

        • Nä, precis. Det är lite kort tycker de, men å andra sidan var det typ 5-8 st som skrev ngt alls…. Frågan är om det går att bilda sig en uppfattning om det då.

          • Det är knepigt. Det bästa vore ju att testa IRL men eftersom spelet inte är så populärt så är det svårt att hitta det någonstans. Ett paradoxalt Moment 22 i en postapokalyptisk framtid.

  2. Coolt. Böckerna är som sagt sköna. Alltid kul med lite schyssta dystopier. Gillade man dessa kan jag rekommendera Wool av Hugh Howey oxå.

Kommentera

