Jag vill ha en italienare

Fick hem senaste numret av Hifi & Musik idag. Ett ovanligt välfyllt nummer som innehöll flera intressanta produkttester och nyheter. Och det var bland nyheterna jag hittade den, min nya drömförstärkare. Det sägs ju att det inte är utsidan som räknas utan insidan och i det här fallet skulle jag säga att det stämmer, även om utsidan är fruktansvärt läcker även den. Vad jag pratar om är italienska Normas förstärkare Revo IPA-70.  2×70 Watt och en strömpeak på 100 Ampere per kanal. 15 kg tung och inte mer än 7,5 cm hög. Allt bra så långt och ännu bättre blir det alltså om man tittar hur det ser ut inuti förstärkaren. Ett sådant otroligt rent och städat inre. Inga sladdar som hänger och slänger, bara fint uppradade kondensatorer och transistorer. Och som det inte vore nog så har IPA-70 den där hembio-ingången som jag så gärna vill ha på en 2-kanals förstärkare. Det tråkiga är bara att man behöver punga ut med 29500kr för att få en att ta hem och installera i stereobänken.

Detta bildspel kräver JavaScript.

http://www.normaudio.com/normaudio/en/prodotti/revo-ipa-70b/

Ett svar till “Jag vill ha en italienare

  1. Ruggigt snygg pjäs!! Det är bara lite jobbigt att det där ”rena” 2-kanalsljudet skall dra så mycket i en…

Kommentera

