Arcam FMJ AVR750

HomecinemaChoice har testat Arcams nya värsting-receiver AVR750 och är mäkta imponerade över dess välljud. Och jag kan förstå varför. Jag hade själv en receiver från Arcam för några år sedan (en AVR350) och var mycket nöjd med vad den åstadkom. Den levererade ett helt fantastisk ljud, framförallt vid stereolyssning och slog i mitt tycke den rena 2-kanalaren Naim XS jag ägde i några år på fingrarna. Tyvärr så hade den bara en tidig version av HDMI och bara två ingångar av detta format så den blev lite för omodern tillslut. Jag sålde den, skaffade en modernare Pioneer istället och har väl sedan dess ångrat mig lite. Jag gillade verkligen min Arcam.

Men nu har jag alltså chansen att köpa en ny Arcam-receiver. En som faktiskt klarar av att hantera HDMI på ett fullgott sätt och som dessutom levererar stereo-prestanda av yppersta klass. Skall bara skaka fram dom ca 50000kr den kostar först.

Arcam fmj avr750

http://www.homecinemachoice.com/news/article/arcam-fmj-avr750-review/16501

2 svar till “Arcam FMJ AVR750

Kommentera

