Ett fynd?

Svängde förbi Media Markt idag på lunchrasten. Jag brukar titta in där någon gång i månaden för det finns alltid något att kika på och ibland kan man hitta något kul för en billig penning. När jag kom till mjuvaruavdelningen så fick ett ställ med cd-skivor för 49kr/st genast min uppmärksamhet. Jag bläddrade ett tag men hittade inget intressant. Carolas Främling här och en samling med Thorleifs där. Och något enstaka populärt amerikanskt ”core-band” instoppat där i mellan. Men vänta…vad var det där?

Ritual

Master’s HammerRitual för 49kr! Det måste väl ändå vara ett fynd? Jag har hört talas om Master’s Hammer länge men jag har aldrig tagit mig tid att lyssna på dom och det jag vet om dom är det jag kommer ihåg från en artikel i Sweden Rock Magazine för ett tag sedan. Dvs att dom kommer från Tjeckien, en av medlemmarna jobbar/jobbade med grafisk design (därav den snygga loggan) och att deras senaste skiva från förra året hade en titel som på svenska betydde något i stil med ”ställ tillbaka vattenkannor på sin plats”. Och det räcker ju gott för att man ska våga köpa något olyssnat, speciellt om det kostar 49kr.

Och nu när jag lyssnat igenom plattan så måste jag säga att det är riktigt jävla bra. Fast kanske mer på ett charmigt öststats sätt. Eller helt enkelt bra på riktigt, jag har inte riktigt bestämt mig. Men värd 49kr, den är den verkligen.

4 svar till “Ett fynd?

  1. Det är ett väldigt bra fynd.

    Vilken Media Markt var detta? Den i Bäckebol brukar ju ha bra skivor då och då, men jag har för mig att de tagit bort alla skivor från den butiken.

    • Media Markt i Högsbo. Dom har skurit ner kraftigt på sitt CD-utbud där med men då och då så har jag hittat lite sköj i deras rea-backar. Så även den här gången.

Kommentera

