1 månad kvar till Skeletthäxans ankomst

Om en dryg månad så släpper amerikanska Skeletonwitch sitt nya album Serpents Unleashed. Ett album jag ser väldigt mycket fram emot trots bandets rådande formkurva som pekar på att dom aldrig kommer att toppa den helt fantastiska andraskivan Beyond the Permafrost. Jag har dock inte hört debuten At one with the shadows men jag har svårt att tro att den skulle vara bättre än Beyond the Permafrost, för den är verkligen heelt fantastisk (har jag nämnt det?).

skeletonwitch-serpents-unleashed

Serpents Unleashed släpps 28:e oktober på CD, LP och kassett (hipstervarning!). Utöver det så släpps också en mycket lyxig box där skivan är uppdelad på 6st 7″-vinyler vilket väl måste vara väldigt tålamodsprövande då det borde generera ett jäkla flaxande mellan lyssningsfåtöljen och vinylsvarven? Nä själv nöjer jag mig nog med CD-versionen även om en LP inte hade suttit fel då omslaget till skivan är riktigt tjusigt. Och medans vi väntar på att 28:e oktober skall komma så lyssnar vi lite på ett spår från den annalkande skivan:

Kommentera

