Blandade ölrecensioner 2

Äntligen. En tre veckor lång förbannelse börjar äntligen att minska i kraft. Tre veckor av snörvlande, hostande och framförallt tilltäppta smaklökar har gjort att jag knappt druckit någon öl alls. Men det hindrar mig ju inte från att ta tillfället i akt och samla ihop lite omdömen på öl jag druckit sedan slutet av sommaren fram till nu och börja ladda lite inför kommande, förhoppningsvis förkylningsfria, ölsmakaräventyr.

Great Divide Oak Aged Yeti: Mycket fin Imperial Stout. En ölstil jag börjar uppskatta mer och mer och denna Yeti-variant gjorde mig verkligen inte besviken. Tycker dock att den ”vanliga” Yetin är lite godare. 4/5.

Lervig Rye IPA: IPA bryggd med rågmalt vilket ger en lite annorlunda smak. Tycker att den var lite rå och onyanserad tyvärr men på det stora hela en helt ok IPA. 3/5.

Brewdog Hardcore IPA: En relativt klassisk dubbel IPA som tyvärr verkar ha blivit lite hit or miss sedan Brewdogs bryggeriflytt. Men just den här flaskan visade sig på sin bästa sida med en härligt maltig sötma. 4/5.

Schneider Weisse TAP 7: Fin veteöl som går åt det lite mörkare hållet med ganska knäckiga och kryddiga toner. Helt klart en god weisse men jag vill hellre ha veteöl som är ljusare och smakar mer av klassisk skumbanan. 3+/5.

Robinsons Brewery The Trooper: Bäst av dom ”hårdrocksöl” jag druckit, vilket tyvärr inte säger så mycket. Klassisk engelsk ale som är maltig och smakar lite bröd men överlag alldeles för blaskig. 3/5 (men då är jag väldigt snäll).

Kommentera

