Tre mäktiga pjäser

Finöl

Hämtade ut dessa tre godingar idag. 3x650ml Imperial Porter och Imperial Stout från andra sidan Atlanten. Dom där jänkarna vet tydligen hur man brygger sådan öl och jag ser mest fram emot att testa Ballast Points Victory At Sea. Dels så ska den vara jävligt god och dels så är det ju ett skelett på etiketten. Allt bli ju godare när det är tuffa skelett inblandat.

Fast vad det inte det som var för hemskt med Iron Maiden-ölen? Att det var en ”farlig” gubbe (Eddie) på vilket ledde till att etiketten censurerades av Systembolaget? Jag menar, ett skelett är ju minst lika ”farligt”. Ja, ja…jag antar att det var svärdet i Eddies hand som fällde avgörandet.

3 svar till “Tre mäktiga pjäser

  1. Hmm, var just på bolaget och missade att stoppa ner en Yeti i korgen. Blev en Greens Dark Ale och en Jämtlands IPA bland det ännu oprövade. Men jag håller med om att det är för lite dödskallar på ölen på bolaget. 🙂

    Och jo, det var svärdet som blev maiden ölets fördärv. Men å andra sidan har jag hört att den svenska flaskan blivit lite av en samlarklenod bland maiden fans ute i världen. 🙂

Kommentera

