Norsk Stout spisas tillsammans med norsk skiva

Idag är det den Internationella Stoutdagen. Då dricker man en Stout eller två (eller kanske ännu fler). Själv dricker jag en till antalet och har för dagen valt Konrad’s Stout från norska Lervig Aktiebryggeri. En på alla sätt trevlig Imperial Stout som är bryggd på bland annat havre och som jag med lätthet ger betyget 4/5.

Till detta så lyssnar jag passande nog på norska Aeternus senaste skiva …and the Seventh his soul detesteth. Jag gillar verkligen Aeternus och har så gjort sedan jag för första gången hörde deras andra fullängdare …and so the night became. Deras Dark Metal, som dom kallar det, är en trevlig blandning av Black Metal och Death Metal som dom satt en liten egen prägel på. Svårt att förklara exakt hur denna egna prägel artar sig men bra är det. Intressant är också att dom har valt att börja två av sina skivtitlar med ”…”.  Inget som gör skillnad på själva musiken men jag tycker det är lite coolt. Något har hänt och vi får bara veta slutklämmen.

2 svar till “Norsk Stout spisas tillsammans med norsk skiva

Kommentera

