Battles in da hood

World of Tanks och Battlefield 2 har fått konkurrens på ”spel-att-spela-på-lunchrasten”-marknaden. Just nu är det enbart sinnessjukt röj i Saints Row 3 som gäller. En enda stor sandlåda fylld med gängkrig, bisarra vapen och överdrivna karaktärer. Jag har klarat ca 25% av spelet men lockelsen att bara röja runt och jävlas med den lokala polismyndigheten är oftast alldeles för stark. Speciellt när jag fått tillgång till diverse vapen som t.ex. sätter eld på mina fiender eller som får dom flyga flera meter upp i luften.

Saints Row-serien anklagas ofta för att vara en barnslig och oseriös Grand Theft Auto-klon som inte går att ta på allvar men det är precis därför jag gillar Saints Row-spelen så mycket som jag gör. Senaste GTA-spelet jag spelade var del 4 och det var enligt mitt tycke alldeles för allvarligt och seriöst för sitt eget bästa. Dom GTA-spel jag gillat bäst är dom två första och Vice City, spel där allvaret inte vägde lika tungt och som hade en mer lekfull atmosfär.  Dock så verkar senaste GTA 5 snuskigt välgjort och underhållande, så det är inte helt omöjligt att jag skaffar det någon gång i framtiden. Men fram tills dess så är det Saints Row 3 som gäller, i alla fall på lunchrasterna.

Kommentera

