Julfest!

Idag så är det äntligen dags för årets upplaga av den julfest som ett av Sveriges större läkemedelsbolag bjuder på. Kosan styrs mot Scandinavium för att inmundiga fisljummen buffé som oftast tar slut innan man hunnit reagera. Och för att lyssna på klämkäck musikalisk underhållning förstås. Någonstans innerst inne slutar jag aldrig hoppas på att något rabiat mangelgäng skall hoppa upp på scenen och totalchocka allt och alla. Men så blir det aldrig tyvärr. För några år sedan så var det till exempel Alcazar som studsade omkring till allas förtjusning. Så även min för även om det inte är något jag skulle lyssna på i hemmets lugna vrå så får man ändå erkänna att dom är grymt professionella underhållare. Men ändå, jag hade verkligen uppskattat om säg Rotten Sound fick riva av några väl valda allsångsbitar.

Happylainen Christmasparty!

6 svar till “Julfest!

  1. Jasså, det skall drickas julöl ikväll ja 🙂
    Vi hade vårt julbord förra veckan, och jag var lika nykter som jag brukar vara, dvs. jättenykter. Däremot fanns det ingen underhållning för vår del, mer än oss själva. Alcazar kanske hade varit roligare…

    • Lite öl blev det men mest innan själva julgrejen faktiskt. Inne på Scandinavium så var ölen mindre god och väldigt dyr så jag nyktrade till och gick hem. Och jag saknade faktiskt Alcazar, för årets underhållning var något billigt no-name-band med några tjejer som sjöng. Önskade verkligen att Rotten Sound eller kanske Nile hade kommit upp på scen och bränt av några fina bitar.

  2. Det närmaste jag kommit bra uppträdande på Julfest var The Poodles på en i övrigt förfärlig tillställning på Nacka Strand för ett par år sedan. Får väl se det som nära skjuter ingen hare, då pudlarna inte tillhör mina favoriter, men det var ju bättre än någon halvpackad firmakör som stapplar igenom jullåtar.

Kommentera

