Vila i frid Vomitory

Ikväll klockan 23.45 så går legendariska Vomitory upp på scenen för sista gången. Nöjesfabriken i Karlstad agerar slagfält för dessa värmlänningars sista strid och det lär bli en jäkla batalj. Ända sedan jag först hörde deras demo Through Sepulchral Shadows spelas upp på barndomspolarens kassa bandspelare så har jag rådiggat Vomitory och även om jag inte lyssnat så jättemycket på deras 2-3 senaste skivor så har jag alltid haft en speciell plats för dom i mitt dödsmetallhjärta. Saknaden efter dom kommer bli mycket stor så idag hade jag tänkt att försöka lyssna på så mycket Vomitory jag bara kan/orkar/vill och kl 23 ikväll önska att jag egentligen befann mig på Nöjesfabriken i Karlstad.

Band: Vomitory.

Aktiva år: 1989-2013.

3 personliga favoriter: Through Sepulchral Shadows (demo), Redemption och Blood Rapture.

vomitory

2 svar till “Vila i frid Vomitory

Kommentera

