Projekt CD-förvaring

Ett för litet hus och för många cd-skivor är en ekvation som inte riktigt går ihop. Jag har länge tampats med diverse olika hyllor och liknande men det senaste halvåret så har det börjat fyllas på med cd-skivor på ställen som inte alls är gjorda för cd-förvaring. Därför har jag varit tvungen att ta ett ganska svårt beslut: all onödig och utrymmeskrävande plast ska bort. Digipacks, specialförpackningar och liknande får såklart vara kvar men är skivan av vanlig plasttyp så ska cd, booklet och insida ut. Resten slängs i sopsäck för att senare slängas på tippen.

Skivornas nya hem blir käcka små aluminiumlådor med plats för 225 skivor/st, tyvärr inte dom 360 som förpackningen säger då skivor med trycksaker helt enkelt tar för mycket plats. Men jag är nöjd ändå, i ett enda av lådans tre fack så får det plats 75 skivor på samma utrymme som drygt 20 om man skulle behållit plasten.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Bra blir det men mycket tid tar det. En låda är gjord och jag beräknar att det kommer att gå åt 8-9 stycken innan allt är klart.

Slutligen så vill jag passa på att tipsa om skivan som fick äran att vara exempel: ChastisementAlleviation of Pain. Trevlig melodisk dödsmetall med ingen mindre än Nils Fjellström (In Battle, Aeon m.m) på trummor.

7 svar till “Projekt CD-förvaring

    • Jo..ja..men nu var det ett tag sedan jag hade uppe hyllorna pga platsbrist så min ”sorg” har gått över lite. Detta är en mycket bättre lösning än dom flyttkartonger som majoriteten av mina skivor ligger i idag.

  1. Vad skall du göra av dina gamla möbler nu då? De tog ju jättestor plats förut. Tänk på alla aktiviteter som du kan göra på den överblivna ytan. Klart att det är vemodigt att ”stuva” undan dyrgriparna i lådor sådär, men det blir nog kanonbra när det är klart!

  2. Ping: Djupdykning i promolådan | Flyg, Audio & Vision ...SLICE

Kommentera

