Upp till bevis Behemoth

Igår så kom den. The Satanist (plus lite annat gött).

Satanist!

The Satanist har överösts med fina betyg och hyllande recensioner så förväntningarna är minst sagt höga. Mitt intryck efter en snabb genomlyssning är att det är ett Behemoth som genomgått någon form av evolution. Ingen revolutionerande men en liten, lagom evolution. Det ska bli mycket intressant att mumsa i sig den här skivan under den kommande tiden.

Och om det visar sig att Behemoth inte riktigt faller mig på läppen så får jag väl lyssna på Corpsessed istället. Deras Abysmal Thresholds är ett riktigt betongblock till skiva fylld med dov och mörk dödsmetall från den finska urskogen. Fast egentligen så är det snarare betongdjungeln då gruppen kommer från Järvenpää som ligger strax utanför Helsingfors. Men urskog låter ju så mycket tuffare. Hur som helst, ”Seal-of-approval”-stämpel på den plattan.

2 svar till “Upp till bevis Behemoth

  1. …har ett par, 5-6 varv med ”The Satanist” nu.
    JÄVLAR, vilken platta.
    Imponerande, säger jag, och jag vill verkligen se hur den här mår med mer tid under bältet…

    • Har tyvärr inte haft tid att lyssna så mycket på musik hittills i helgen så jag är fortfarande bara på en lyssning. Hoppas hinna med iaf ett par innan helgen är över.

Kommentera

