Snart smäller det

Imorgon är det äntligen dags. Säsong 4 av HBOs mästerliga tv-serie Game Of Thrones har premiär och visas i Sverige på Cmore och HBO Nordic. För att ladda upp inför detta så har de senaste veckorna ägnats åt att titta igenom dom tre första säsongerna på blåstråle.

GoT Awesome 2000

Efter att först ha varit ganska så skeptiskt till serien så har jag fallit pladask. Jag vet att många klagar över att serien nästan bara består av en massa intriger och luriga manövrer bakom draperiet (och under täcket, hö hö) men jag personligen har lärt mig att älska serien just för detta. Och för att ingen, absolut ingen, sitter säker. I vilken annan serie som helst så hade huvudkaraktärerna kunnat överleva vad som helst men dom reglerna gäller inte i Game Of Thrones. Alla är människor, alla kan dö och dom gör det.

Så det är med stor nyfikenhet jag tar mig an den fjärde säsongen av serien. Vilka karaktärer kommer att leva när tionde avsnittets eftertexter rullar? Kommer turen äntligen att vända för familjen Stark? Och exakt hur mycket mer kommer man att älska att hata den galna Kung Joffrey? Förhoppningsvis så har man åtminstone några svar om drygt tio veckor.

Avslutningsvis så skall jag bara slå ett slag för hur sjukt hög kvalité dom tre Blu-Ray boxarna ovan håller. Bild och ljud är extremt bra, och genomarbetat och intressant extramaterial är det verkligen ingen brist på. Stor köprekommendation utfärdas till alla som både har sett och inte sett serien.

Valar Morghulis!

4 svar till “Snart smäller det

  1. Mästerlig serie! Men i ärlighetens namn så svajar vissa avsnitt betänkligt första säsongen var magisk andra ganska seg men tog sig i slutet. Säsong tre väldigt ojämn briljanta avsnitt varvades med ganska mediokra där man koncentrerade sig på ”slotts skvaller” som att se ett avsnitt av Glamour iklätt kostymdrama. Har höga förhoppningar för säsong 4

    • Jo några avsnitt är väl inte det bästa man någonsin sett men jag tycker att lägstanivån är mycket hög överlag. Och två avsnitt in i säsong 4 så måste jag säga att dom har rivstartat, men jag antar att tempot kommer att sänkas lite under kommande avsnitt för att bygga upp inför något stort i slutet av säsongen.

Kommentera

