En skiva ur arkivet: random edition

Dags att plocka ut en skiva ur det digra arkivet igen och skriva ett par rader om den. Men den här gången hade jag tänkt att prova något nytt: ner med näven i skivsäcken, plocka ut första bästa skiva och hoppas att det är en man kan skriva något om. Det gick sådär för det blev ingen mindre än den här plattan:

Agressor!

AgressorDeathreat! I lyxig digipack-utgåva med extra DVD. En skiva jag knappt lyssnat på vilket genast gör det väldigt svårt att skriva något vettigt.  Om jag inte minns helt fel så är den köpt på någon av Ginzas gamla CD-reor för en sisådär 79kr. Fan, Ginzas reor förr i tiden var sjukt trevliga. Ofta fanns det hur mycket som helst att lägga i kundkorgen och det enda som hejdade en var saldot på kontot. Så är det inte riktigt nuförtiden då det mesta i Ginzas sortiment inte är i lager utan måste beställas till överpris och lång leveranstid. Det enda som verkar lagerföras är ”svennemetal” som Sabaton, Raubtier och liknande. Suck…det var bättre förr.

Men men, åter till Agressor och deras Deathreat. Fransk Death Metal som inte gjort något som helst bestående intryck på mig. En låt på skivan är bra…har jag för mig. DVDn har jag aldrig bemödat mig att titta på. Kollar man på Metal Archives så verkar det som om dessa franska gossar har hållt på ett tag men inget har släppts sedan Deathreat kom ut och det var 2006. Ja det är väl ungefär så mycket jag kan kräma ut ur min hjärna angående denna skiva just nu. Som avslutning kommer ett smakprov från skivan vilket smattrar på rätt så bra ändå.

3 svar till “En skiva ur arkivet: random edition

  1. Ja, oj vad man köpte skivor från de där reorna. Det lilla studiebidrag jag fick gick direkt åt skivor. Och när jag fick mitt första sommarjobb så gick en stor del av pengarna till en dator, därefter till skivor.

    Man köpte så klart en himla massa drit, men också en hel del guldkorn.

  2. Haha! Det var en rolig sak ändå.
    Man minns ju med kärlek de gamla ”10 vinyler för 100 spänn”. Fan vad dålig musik det kunde komma seglande då – men också en del riktiga pärlor!

Kommentera

