Lertur från Gråbo till Uddared till Gråbo

Imorse var det att stiga upp med tuppen för att cykla en ny stig mellan Gråbo och Uddared. Jag har länge funderat över hur skogarna är befattade däremellan, och tittar man på det från googles satellitvy så ser det ju onekligen ut att kunna bjuda på flera godbitar och så var också fallet.

Nu var det inte någon ofantligt lång tur, den räknade in på dryga 16km, men terrängen bjöd på mycket roligheter i form av jättepölar, branta klipphällar och lite nybörjardownhill därtill.

Som vanligt så tar jag aldrig kort när jag borde, dvs. under cykelturen (får skaffa en sån där actionkamera…) men jag lyckades fånga resultatet av morgonens tvåtimmarstur i form av en jättesketen cykel.

3 svar till “Lertur från Gråbo till Uddared till Gråbo

  1. Sheet. Lerigt var ju bara förnamnet. Har för mig att jag läste något om en eventuell ny väg mellan Gråbo och Floda. Sedan om det var cykelväg eller bilväg kommer jag inte ihåg men det är ju inte långt alls fågelvägen.

Kommentera

