Sommarmusiktips del 3

DSC02509

Aborteds Goremageddon: The Saw & The Carnage Done. Såg, splatter och blod. En helt ok skiva innehållandes belgisk dödsmetall och den jag hade tänkt tipsa om idag. Tänkt, som i ”jag har ångrat mig och vill tipsa om en annan istället”. För efter jag hade lagt upp skivan så fint, fotat och sedan lyssnat igenom den så kom jag fram till att den bästa låten på skivan faktiskt är den avslutande covern på Carcass gamla örhänge Carnal Forge. Resten av skivan är som sagt helt ok men inget som får mig att vilja lyssna på den igen det närmsta året. Speciellt när man lyssnat igenom uppföljaren The Archaic Abattoir precis efteråt. DET är en riktigt bra skiva det och helt klart min favorit av dom skivor jag hört i Aborteds diskografi. Dagens tips är alltså The Archaic Abattoir. Inte Goremageddon: The Saw & The Carnage Done. Så kan det gå ibland.

2 svar till “Sommarmusiktips del 3

Kommentera

