Dags för årets synthdos

29:e och 30:e augusti, haket Brewhouse i Göteborg. Tid och plats för årets upplaga av alla lokala synthares favoritfestival: Electronic Summer. Det är tredje året som detta evenemang går av stapeln och jag har varit där varje gång. Trots att jag knappt lyssnar på elektronisk musik som synth och EBM längre. Men släppa den musiken helt vill jag inte göra och i år så spelar faktiskt en av mina stora genrefavoriter: Covenant.

Jag har sett Covenant live två gånger tidigare. Båda gångerna var på den inom genren klassiska endagstillställningen SAMA (kom tillbaka!) och båda gångerna så har sångaren Eskil Simonsson varit riktigt rejält berusad. Något som tyvärr har sänkt gruppens framträdande ganska så markant och gjort att jag lite har tappat hoppet att få se ett bra liveframträdande från Covenant. Men vem vet, kanske är det just i år som jag kommer att se ett Covenant i högform, framförandes en Call the ships to port som får hela Brewhouse att koka. Det håller vi en synth-tofs på.

2 svar till “Dags för årets synthdos

Kommentera

