Sworn to the Black

Vet inte om det är det Morbid Angel-relaterade inlägget längre ner jag skall skylla på men senaste veckan så har jag lyssnat väldigt mycket på just Morbid Angel. Och då framförallt låten Sworn to the Black. Ett svängigt dödsmetallepos som jag aldrig riktigt gillade när jag upptäckte gruppen någon gång på 90-talet men som jag nu räknar som ett av dom allra bästa spåren på den så fantastiska skivan Covenant.

Och lite extra förälskad i låten blev jag efter att ha kikat på detta klipp där nuvarande Morbid Angel-trummisen Tim Yeung svänger loss på riden och hi-haten så det står härliga till. Och lite rockstjärnedivalater kostar han också på sig minsann.

Och faktum är att jag tack vare detta intensiva Morbid Angel-lyssnande nu även börjar mjukna inför Altars of madness och Blessed are the sick, två skivor jag tidigare inte uppskattat sådär jättemycket. Men det går liksom inte att blunda för den kraft och dödsmetalldominans som finns inbyggd i låtar som Visions from the Dark Side och Fall from Grace. Riktigt jävla bra.

3 svar till “Sworn to the Black

Kommentera

