Vad skall man önska sig av tomten?

Sitter här och funderar på vad man skall önska sig av tomten i år. Och då främst i form av mjukvara till nya PS4:an som nu blivit hemmastadd i stereobänken. Det verkar ärligt talat inte finnas så mycket i spelväg just nu som är värt att spela. Upphottade next-gen versionen av GTA V har jag bokat och det kommer nästa vecka. Nya Dragon Age – Inquisition verkar bra och har stor chans att hamna på önskelistan, men sedan då?

Call of Duty: Advanced Warfare? Nja. Jag har inte spelat ett COD sedan Modern Warfare 2 och är inte särskilt sugen på att hoppa på COD-tåget igen. Hetsig kampanj fylld med Michael Bayifierad story där explosioner och sprängda skyskrapor har förtur framför allt vad som kan kallas för en intressant story. Lite kul att Kevin Spacey är med men det gör det fortfarande inte värt tiden det tar att spela anser jag. Utöver det så har multiplayerdelen i COD-serien aldrig tilltalat mig och det är ju främst för den som folk spelar COD-spelen.

Assassins Creed – Unity? Inte heller särskilt upphetsande. Det ser väldigt bra ut rent grafikmässigt och storyn verkar ju vara helt ok men jag har fortfarande del 1, 2 och 3 som ligger här hemma, halvt genomspelade. Assassins Creed är för mig en spelserie som alltid haft en stor potential men som tyvärr aldrig levt upp till den. Unity verkar köra efter mer eller mindre exakt samma formel som föregångarna vilket brukar vara kul en stund men man tröttnar ganska snart på att hoppa runt på tak och göra samma saker om och om igen. Vad jag förstår så är även kontrollen lite sämre i Unity jämfört med tidigare spel och det är ju allt annat än positivt.

Far Cry 4? Mjaaa…nu är vi inne på något som är lite intressant i alla fall. 3:an fick ju mycket bra kritik och verkar vara ett bra spel och 4:an ser ut att köra efter samma mall med lite mer av allt inbakat. Men jag är ändå inte helt övertygad. För det första så tycker jag inte att miljön ser särskilt intressant ut. Himalaya är väl fint i sig men jag vet inte riktigt, jag hade hellre sett något annat. Sedan så är djurlivet lite väl ”på” för min smak. Ja djur är farliga men om jag skall gå efter vad jag har sett så verkar det ju som om att man blir anfallen mer eller mindre konstant av diverse arga ormar, örnar och tigrar. Detta känns som något jag kommer att störa mig på i längden.

Hmm. Ja detta är svårare än vad man kan tro. Jag funderar också på om kanske Wolfenstein: The New Order kanske är värt att lägga tid och kraft på. Wolfenstein är ju ändå en skön spelserie och kan nog smeka en del av dom där nostalgiska minnena man har från tidigare spel.

Några tips?

futusanta

9 svar till “Vad skall man önska sig av tomten?

    • Alien Isolation och i viss mån Metro Redux är jag rädd för. Vill ju så gärna spela men jag tror som sagt inte att jag pallar trycket, lilla ömtåliga jag.

      Tombraider däremot, det kan ju funka. Ska ju vara lite uppiffat på PS4 också.

  1. Jag önskar mig strumpor och boxers. Samt en skruvdragare med all möjliga och omöjliga bits som finns att tillgå. Och så vill jag börja spela schack, så ett bräde hade varit kul.

    Sedan skulle jag behöva lite varmare kläder att ha när jag cyklar, men det orkar jag inte vänta på.

  2. Men om vi pratar spel så skulle jag önska mig (bortsett från schackbrädet då) både Baldur’s Gate 2: EE och Icewind Dale EE. Spelar ettan just nu och jag har inte längre något annat i mitt liv.

Kommentera

