Årets sista skivor?

plattor i slutet av 2014

Förra året vid ungefär den här tiden så gjorde jag ett inlägg där jag i min enfald trodde att jag hade gjort årets sista inköp av skivor. Och nu gör jag samma sak igen. Lite smått och gott från Ginza blev det där Revocations Deathless är den skiva jag ser fram emot att dyka ner i mest. Inte för att dom andra är dåliga på något sätt men skivorna med Accept, Jag Panzer och Hail of bullets har alla några år på nacken och jag har lyssnat på dom en hel del via så kallad digital streaming. Revocation har jag bara lyssnat igenom en gång på Spotify, blivit mycket positivt överraskad av det ytterst kompetenta dödssmattret och således beställt ett exemplar av skivan.

Nu återstår det bara att se om detta verkligen blir det sista skivinköpet för i år. Skall jag gå efter hur det gick förra året så kommer det misslyckas kapitalt. Och med tanke på att jag inte köpt nya Primordial än och att Ginza envisas med att skicka frifrakt-koder med beställningarna hela tiden så blir det nog så i år igen.

3 svar till “Årets sista skivor?

  1. Svårt som fanken. Jag envisas med att tro att jag snart kan dra strecket för skivorna som kan bli aktuella för årsbästalistan, men inte fan. Det rasar in godbitar mest hela tiden fortfarande… Däremot blir nog PRIMORDIAL sist. Sen får snöret dras…

Kommentera

