Galaxens väktare

Guardians

Äntligen så har jag sett Guardians of the Galaxy. Egentligen så hade jag som plan att se den på bio tidigare i år men det blev tyvärr aldrig av. Men bara tanken att åka in till stan, sätta sig i en biosalong och titta på film är ett stort steg för mig som helst njuter av film i hemmets lugna vrå. Guardians of the Galaxy lockade med sina flashiga rymdskepp, intressanta karaktärer och fina specialeffekter och suget att se den har hållit i sig hela hösten.

Och i måndags dök BD-utgåvan upp . I fin retroskimrande steelbook. Och filmen var minst lika fin som förpackningen den kom i. Jag skulle faktiskt vilja utnämna Guardians of the Galaxy till min absoluta favorit bland dom Marvelfilmer som kommit ut under senare år. Eller ja, tillsammans med första Iron Man och möjligtvis senaste Captain America i alla fall.

Guardians of the Galaxy innehåller allt en rymdfilmsälskare som jag vill ha i en film av det här slaget. Action, humor, onda skurkar och fantastiska hjältar. Det märks att regissör James Gunn och hans manskap har lagt ner mycket tid, kraft och kärlek när dom skapade filmen och alla medverkande skådisar är strålande i sina roller. Kul också att filmskaparna lyckats med bedriften att skapa intressanta och trovärdiga CGI-karaktärer. Det är högst märkbart att tekniken kommit långt sedan filmhistoriens största snedsteg i kategorin: Jar-Jar Binks.

Guardians of the Galaxy är överlag fantastiskt välgjord och jag kan faktiskt inte komma på några större svagheter med filmen. Helt klart en av årets mest underhållande filmer och jag delar utan tvekan ut betyget 5 kassettbandspelare av 5 möjliga.

2 svar till “Galaxens väktare

Kommentera

