Det närmar sig…

Om ca en vecka så planerar jag att med buller och bång kunna presentera vad som enligt mig är årets 10 bästa musikalbum. Ena halvan av internets mittpunkt Fornmon:Flyg, Audio & Vision…SLICE har filat på listan sedan en tid tillbaka och det har verkligen inte varit någon lätt urvalsprocess. Så mycket nytt, så mycket bra och så mycket man antagligen har missat.

En grupp vars senaste skiva jag lyssnat på mycket sedan den släpptes i våras, och som jag faktiskt inte skrivit något om alls här på bloggen är svenska Portrait och deras Crossroads. Finfin Heavy Metal i stil med Mercyful Fate och tidiga Judas Priest. Inte originell på något sätt överhuvudtaget men så bra framfört och med så välskrivna låtar att i alla fall jag inte kunnat göra annat än att stampa takten och digga med varje gång jag spelat skivan. En mycket het kandidat till att hamna på min lista. Om en vecka så vet vi säkert. Oj vad spännande…

Kommentera

