Vad är Haken?

Jo det skall jag berätta. Haken är ett progressivt metalband från London som bildades 2007 och som sedan dess har släppt tre fullängdsalbum och en EP. Den EPn heter Restoration, kom så sent som förra året och ser ut så här:

Haken

Köpt som en födelsedagspresent till mig själv och levererad förra veckan av kvicka engelska och svenska postarbetare. Trevligt omslag, man kan välja att lyssna både digitalt och analogt men framförallt så är Restoration EPn fylld med helt fantastiskt bra musik. Tillsammans med senaste albumet The Mountain som jag köpte för inte så längesedan så har den fått mig att bli helt Haken-frälst den senaste tiden. Jag har t.o.m börjat lyssna på deras andra skiva Visions som jag införskaffade för ett bra tag sedan men som bara har samlat damm, fram tills nu.

Det är härligt att lyssna på lite bra progmetal igen efter ett år som mest har gått i den våldsamma dödsmetallens tecken. Nu skall jag fortsätta att lyssna på Haken, dricka en kopp kaffe till och hoppas på att Symphony X i år släpper ett album som håller den progressiva fanan högt och infriar alla mina förväntningar. Glad prog!

10 svar till “Vad är Haken?

Kommentera

