Liten folkölsduell

Hittade två stycken för mig nya folkisar när jag var och handlade på ICA idag. ”Kan väl vara kul att testa” var min första tanke så dom fick hänga med i kassen tillsammans med smör, bröd och näsdukar.

Första ölen som provsmakades var Best Bitter från Gotlands Bryggeri, ett bryggeri som inte imponerat särskilt mycket på mig genom åren och Best Bitter gjorde inget för att ändra på det. Inte bitter utan snarare sur vilket får mig att anta att det var något fel på flaskan. Gick att dricka men det knappt. Betyg: 1+/5.

Andra ölen att smaka var The Sacred Amber Lager från Brutal Brewing, även detta ett bryggeri med mycket tvivelaktiga brygder på sin resumé. Till min förvåning så smakade The Sacred Amber Lager nästan exakt likadant som Best Bitter, bara lite mindre sur och något fruktigare. Därför det något högre betyget 2/5.

Nja, detta var väl inte så mycket att hänga i granen om jag skall vara ärlig. Bra folköl är fortfarande ganska svårt att hitta i mina krokar tyvärr och det är inte så konstigt att man knappt köper det längre.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Kommentera

