Dark Descent är bäst

Skivbolaget Dark Descent har de senaste åren gått från klarhet till klarhet och släppt ett stort antal skivor som hållit en fantastiskt hög nivå. Band som Krypts, Corpsessed och Horrendous har förgyllt den hårda musikscenen och i år skämmer Dark Descent bort oss igen.

Två av mina absoluta favoriter hittills i år dök upp i januari respektive februari och det är de senaste alstren från Desolate Shrine och Crypt Sermon. Två ganska olika band när det kommer till musikstil men de förenas i att de båda producerar hård musikalisk briljans. Finska Desolate Shrine spelar rejäl, tung dödsmetall som lägger sig som ett mörker över rummet den spelas i. Jänkarna i Crypt Sermon lirar också tungt men visar istället var det gamla Doom Metal-skåpet skall stå. Jag är ett hyggligt stort fan av Candlemass och likheterna är stora men jag vågar faktiskt säga att jag gillar Crypt Sermon mer än den klassiska svenska gruppen, i alla fall just nu. Båda Dark Descent-releaserna är i mina öron fantastiska och bör lyssnas på av var människa med god metalsmak.

2 svar till “Dark Descent är bäst

Kommentera

