Så här tycker jag om detta

Jo jag kände att jag ville häva ur mig lite diverse åsikter om blandade ting som dykt upp den senaste tiden. Några snabba tankar om allt och inget.

  • Game of Thrones har kört igång igen. Och första avsnittet var ganska så ljummet, vilket kanske var ganska så väntat. Händelser från förra säsongen måste benas ut och karaktärer måste flyttas om lite grann så att de kan ha nya spännande äventyr. Jag gillar fortfarande serien men känner inte riktigt samma hype som tidigare år av någon anledning. Kommer ändå sitta som klistrad på måndagskvällar så klart.
  • Daredevil (hela serien) finns nu på Netflix. Och ”alla” verkar älska serien. Själv så har jag bara tittat på första avsnittet och var väl hyggligt imponerad. Daredevil verkar helt klart vara en kvalitativ serie, väl värd att följa men jag skulle personligen gärna sett bättre skådespelarprestationer från främst Elden Elson som spelar Matt Murdochs advokatpolare och Deborah Ann Woll som spelar Karen Page. Jag hade svårt för Deborah i True Blood och har det här med.
  • Scott Clendenin har gått bort, endast 47 år gammal. Blev lite överraskad när jag läste det i nya Sweden Rock Magazine som kom idag. Scott var främst känd från sena upplagan av Death och tidiga upplagan av Control Denied och lämnade väl egentligen inte större avtryck i musikhistorien jämfört med många andra som gått bort den senaste tiden men jag anser att har man en gång varit del av en av världens bästa grupper så är man värd att minnas. Vila i frid Scott.
  • Star Wars Celebration drar igång i helgen. Och chansen att vi får se trailers för både Star Wars: The Force Awakens och Star Wars Battlefront är skyhög. Så hög att det väl t.o.m är säkert att det kommer en trailer för Star Wars Battlefront. Men även om ett nytt Star Wars-spel från svenska DICE är hett så är det en fullblods-The Force Awakens-trailer jag vill se. En riktigt bra en som gör att man längtar ihjäl sig och bara önskar att sommaren kunde komma och gå i ilfart. Spänning och förväntan ligger i luften.
  • Tribulations nya platta fick en 9:a i Sweden Rock Magazine. ”En febrig och lömsk upplevelse du aldrig kommer att glömma” säger recensenten. Och jag som har bokat fetutgåvan av skivan som släpps nästa vecka. Detta trots att jag inte var särskilt imponerad av det enda smakprovet från skivan jag hört. Men man får ju med ett halsband så det skall nog vara värt det trots allt.

tribulation-childrenbox

2 svar till “Så här tycker jag om detta

  1. Fina span på en massa grejer!

    *Game of thrones: Meh, …ok. Du vet hur intresserad jag är av det 😉 Är de på säsong 5 alltså?
    *Daredevil: Den skall ses. Har dock inte sett ngt ännu, men jag kan ju inte säga att jag har några förväntningar. Såg att den fanns först när den släpptes på Netflix och var ovetandes innan dess.
    *Scott Clementin? Tråkigt, men jag känner inte igen namnet ens en gång..
    *SW-Trailers: Kan de inte släppa filmen istället för trailers? Jag är tråkig på det viset…
    *Tribulation: Då får man ju ge plattan en chans. Jag gillade ju inte smakprovet, men singlar brukar ju sällan vara särskilt representativa för hela album.

    • * Svar: ja. 🙂
      * Har ju hajpats av folket på Gamereactor ganska mycket. Och om Petter säger att serien är bra så är det ju så. Han är ju så duktig och fin.
      * Va? Han var ju basist på The Sound of Perseverence. Nej då, jag förstår dig. Kom av någon anledning ihåg honom.
      * Håller med men en trailer är i detta fallet det näst bästa. Men ja, filmen hade ju varit smutt att kunna se redan ikväll. Då hade jag nog sagt: tjoho!
      * Vill tro att det kan vara en bra skiva trots allt. T.o.m en riktigt jävla bra.

Kommentera

