Nytt från Cryptopsy? Ja det stämmer!

Idag är en spännande dag. Enligt Cryptopsys facebooksida så skall det idag, fredag den 8:e maj, släppas info om…ja vadå? Något som verkar heta The Book of Suffering – Tome 1 och det spekuleras om det kan vara ett nytt album, en liveskiva eller något helt annat. Kanske första steget i bandets kampanj att ge en konsert på månen? Jag är i alla fall lite uppspelt och hoppas sjukt mycket att det är en ny platta som Cryptopsy ämnar att ge ut någon gång under året. Den självbetitlade skivan som kom senast var verkligen en positiv överraskning efter snedsteget som var The Unspoken King och en del fans går så långt och hoppas på att Lord Worm återigen skall ställa sig bakom micken och gorma på sitt karaktäristiska vis, men där är jag lite tveksam. Jag har svårt att tro att bandet skulle gå skilda vägar med nuvarande vrålare Matt McGachy efter framgångarna med senaste skivan och mannen gör ju ett fullgott jobb som det är. Det tycker jag faktiskt inte att Lord Worm gjorde på den sista skivan han medverkade på (halvtrista Once Was Not från 2005).

Ja ja. Snart vet vi förhoppningsvis vad denna mystiska Book of Suffering är för något. Gespannung und förväntung som tyskarna nog säger.

Edit: Breaking News! En ny EP vill kanadickerna att fansen betalar. Crowdfunding var det alltså som stod på schemat. Och tja, varför inte? Det kan jag säkert ställa upp på om jag känner för det. Vilket jag gör. Men jag hade allt hoppats på en hel skiva istället för en halv. Och ett snyggare omslag.

2 svar till “Nytt från Cryptopsy? Ja det stämmer!

Kommentera

