Biking to the eXtreme!

”Då var det invigt”, som Jan Banan en gång sade. Cykelsäsongen är härmed igång och det inte på vilken cykel som helst utan på min numera x-tremt moddade Specialized Hardrock. Den gamle trotjänaren har blivit lite lättare och fått sig en riktig vårservice så att den är redo för sommarens våghalsiga äventyr i de västsvenska extremskogarna.

Men det kommer inte att stanna där. Nej här skall skaffas nytt styre, nya pedaler och antagligen nya däck. Och kanske, kanske tar jag det fulla steget in i Elite-MTB-sfären och plockar bort reflexerna. Jag vet att Farbror Blå inte tycker om det men är man en rebell så är man. ”Fuck you I won’t do that you tell me!” sjöng ju en amerikansk orkester en gång i tiden och det är precis vad jag kommer att tänka nästa gång jag ser en polisbil.

7 svar till “Biking to the eXtreme!

  1. Ser ju riktigt trenduro-creddig ut nu med den där framskärmen! Lite styre och pedaler på det så vågar polisen inte anmärka på avsaknaden av reflexer sedan 😉

    Skägg nästa?

  2. Fett! En sådan fast svart hittade vi hos Cykelköket åt en kompis för några veckor sedan. Cykeln var i utmärkt skick för att kosta 100kr!

    Om du inte vill ha de fula gula reflexerna så rekommenderar jag ekerreflexer från 3M. Bytte ut mina gula mot dessa dagen efter jag köpte min cykel.

Kommentera

