Dubbelt så mycket Live

Igår spelade Foo Fighters på Ullevi och bloggkollega Totenfresser var där och tog del av den händelserika och således unika konserten. Själv har jag inte varit på en rockkonsert sedan jag besökte Metaltown för fem år sedan. Varför vet jag faktiskt inte men jag gissar att det har med familjebildande och vanlig allmän ork att göra. Jag har antagligen blivit för lat för att röra på fläsket en onsdagkväll för att kunna titta på något fett turnépaket med Origin och Abysmal Dawn. Så för att på något litet vis råda bot på detta så har jag investerat i dessa två portabla livepaket:

20150612_155216

Satyricons Live At The Opera och The Ophidian Trek med Meshuggah. Två favoritband som jag tyvärr aldrig sett på riktigt men som alltid verkar leverera live. Förmodligen så kommer jag inte titta på DVDn respektive Blu-Ray-skivan mer än en gång var men ljudskivorna kommer att vallas desto mer då jag faktiskt föredrar att enbart lyssna på musik hemma, inte titta.  Både Satyricon och Meshuggah gör felfria gig på skivorna där Satyricon väl står ut lite mer i och med att de har med sig en hel jäkla operakör på scen. Ett grepp som vanligtvis brukar bli alldeles för högtravande och trist (tänker främst på Metallicas urtråkiga S&M med sin helt malplacerade symfoniorkester) men som här funkar alldeles utmärkt och ger en extra dimension till musiken.

Hög rekommendation utfärdas härmed för dessa två mustiga utgåvor.

4 svar till “Dubbelt så mycket Live

  1. Ursäkta mig, men!, det där är ju bara för dåligt!

    Jag tror nog att du måste skriva in dig på Truckstop Alaska och hänga med och se St. Vitus eller något annat häftigt i sommar.

    • Jo jag vet. Det är så att jag skäms när jag tänker på det.

      Truckstop Alaska? Ja varför inte? Och Haken spelar ju på Sticky i oktober. Det hade varit kul att se.

Kommentera

